بازیابی پسورد فراموش شده توسط فلش
نوشته شده توسط : mj

فایلهای ضروری و مهم در برخی اوقات به علت اشتباه،ویروسی شدن و.. حذف میشوند و ما برای بازیابی آنها از نرم افزارهای Recovery استفاده میکنیم.

در ادمه روشی برای دسترسی به نسخه های های قبلی یک فایل یا پوشه معرفی میکنیم.

 

فعال کردن قابلیت Previous Version
در ابتدا شما برای بازیابی نسخه های قبلی یک فایل و پوشه باید قابلیت Previous Version داریوها سیستم خود را فعال کنید زیرا این قابلیت در ویندوز ۷ به طور پیش فرض فقط بر روی درایو C فعال است و شما در ابتدا فقط میتوانید به نسخه های قبلی فایل و پوشه این درایو دسترسی پیدا کنید،برای فعال نمودن قابلیت Previous Version بقیه داریو های سیستم مسیر زیر را دنبال کنید:

Control Panel > System and Security > System

 

سپس در پنجره ظاهر شده در سمت چپ بر روی گزینه System protection کلیک کنید.

 

ویندوز 7, بازیابی اطلاعات هارد

 
در تب System protection و در قسمت protection setting درایو مورد نظر خود را برای فعال کردن این قابلیت انتخاب و بر روی دکمه Configure کلیک کنید.

 

ویندوز 7, بازیابی اطلاعات هارد

 

در این پنجره شما با انتخاب گزینه اول “Restore system settings and previous version of files” میتوانید علاوه بر فعال کردن قابلیت Previous Version برای یک فایل،قابلیت Restore (بازیابی) نمودن تنظیمات این درایو را توسط System Restore ویندوز نیز فعال کنید،وبا گزینه دوم “Only restore the previous version of files” فقط قابلیت Previous Version برای یک فایل را فعال میکنید.(گزینه سوم برای غیر فعال کردن این تظیمات میباشد)

 

ویندوز 7, بازیابی اطلاعات هارد

 

یکی از دو گزینه اول را به دلخواه انتخاب کنید و سپس از قسمت Disk Space Usage یک مقدار دلخواه از هارد درایو خود را برای این قابلیت اختصاص دهید(هر چقدر فضای بیشتری اختصاص دهید مدت زمان نگهداری ورژن های قبلی فایل و پوشه بر روی ویندوز بیشتر میشود).

در نهایت پس از انجام تنظیمات پنجره را OK کنید و سپس در صورت نیاز این تنظیمات برای داریو دیگر سیستم که میخواهید این ویژگی را داشته باشد فعال کنید.

 

استفاده از قابلیت Previous Version
حال برای استفاده از قابلیت previous version کافیست بر روی فایل یا پوشه مورد نظر کلیک راست و گزینه Restore previous version را انتخاب کنید.

 

ویندوز 7, بازیابی اطلاعات هارد

 

در پنجره ظاهر شده شما میتوانید نسخه قبلی یک فایل و پوشه دور طول هفته،ماه و یا سال گذشته مشاهده کنید،حالا شما میتوانید براحتی نسخه مورد نظر خود را انتخاب و سپس از طریق گزینه های Open،Copy و یا Restore آنرا باز،کپی و یا بازیابی کنید.

چنان چه از کاربران ویندوز 7 و یا 8 هستید می‌توانید با ساختن یک usb موسوم به Reset disk به منظور پیشگیری و بازیابی سیستم استفاده کنید.

 

برای شروع انجام کار لازم است وارد کنترل پنل شوید.
سپس Creat a password Reset disk را از قسمت User accounts انتخاب کنید.

 

کنترل پنل ویندوز, بازیابی پسورد ویندوز

 
پس از باز شدن پنجره جدید روی Next کلیک کنید در مرحله بعد دستگاه USB را انتخاب کنید .

 

کنترل پنل ویندوز, بازیابی پسورد ویندوز

 

پس از انتخاب دستگاه و زدن Next، رمز عبور مورد نظرتان را وارد کنید.

 

چنانچه در قسمت رمز عبور هیچ رمز عبوری نداشت Next را بزنید.


مجددا بر روی Next کلیک کرده و در آخر Finish را بزنید.

 

با انجام این کار فلشتان برای بازیابی پسوردتان آماده شده است.

 

برای استفاده از USB مجددا ویندوزتان را راه‌اندازی کنید زمانی که سیستم‌تان بالا آمد دستگاه USB را به سیستم‌تان وصل کنید.

 

پس از وارد کردن رمز ok را بزنید و بعد بر روی Reset password کلیک کنید.

 

بعد از زدن بر روی کلید Next و سپس Finish را بزنید.

 

کامپیوتری که مرتب ری استارت می شود معمولاً مشکل نرم افزاری دارد که با رفع آن این معضل قابل حل است. اما ری استارت مداوم یک کامپیوتر می تواند علت های مختلفی داشته باشد. نسخه های جدید ویندوز دیگر دیگر آن صفحه معروف آبی رنگ را نمایش نمی دهند، بلکه کامپیوتر ری استارت می شود. به این امید که مشکل با این ری استارت حل می شود.

 

این عمل با این تئوری صورت می گیرد که اگر مشکلی برای سیستم عامل پیش آمده باشد با یک ری استارت بر طرف می شود. البته اغلب اوقات این امر صحیح است. اما اگر مشکل سخت افزاری باشد ممکن است این روش موثر واقع نشود. و کامپیوتر همینطور ری استارت شود و این وضعیت تا زمانیکه برق کامپیوتر خود را قطع کنید ادامه دارد.

 

در ویندوز ویژگی ری استارت خودکار را غیر فعال کنید.

 

 سیستم عامل, ری استارت خودکار ویندوز


با کلیک سمت راست روی ایکون My Computer و انتخاب Properties وارد قسمت Advanced شوید. و در آن بدنبال Start up and Recovery بگردید. در آنجا روی Setting کلیک کنید در این قسمت می توانید با برداشتن تیک گزینه Automatically Restart  این ویژگی را غیر فعال کنید. حال اگر مشکلی برای کامپیوتر پیش آید باید آن صفحه خطای آبی رنگ نمایش داده شود. این صفحه آبی می تواند اطلاعات مفیدی به شما بدهد و با استفاده از آن راه حلی برای مشکل خود بیابید.

 

در Safe Mode ری استارت کنید.
کامپیوتر خود را ری استارت کنید و F8 را بزنید و از بین گزینه هایی که در برابر شما ظاهر می شود Safe Mode with Networking  را انتخاب کنید و کلید اینتر را بزنید.با وارد شدن به Safe Mode می توانید هر نرم افزاری را که جدیداً نصب کرده اید حذف کنید. همچنین می توانید درایو های سخت افزار مشکل دار را دوباره نصب کنید یا حتی نسخه جدید آن را از اینترنت بگیرید و نصب کنید. اگر در Safe Mode  توانستید مشکل را حل کنید مورد نرم افزاری است. ولی اگر کامپیوتر شما حتی در Safe Mode ری استارت می شود، احتمال سخت افزاری بودن مورد زیاد است.

 

رم و هارد دیسک کامپیوتر خود را اسکن کنید
نرم افزار های کمکی وجود دارند که می توانند هارد دیسک و رم کامپیوتر شما را برای تشخیص مشکلات احتمالی اسکن کنند. اگر رم کامپیوتر شما خراب شده باشد می تواند نا پایداری های زیادی برای کامپیوتر ایجاد کند. و اگر هارد دیسک کامپیوتر شما خراب باشد یا در آن بد سکتور ایجاد شده باشد و سیستم عامل بخواهد اطلاعات این بد سکتور ها را بخواند مشکل خود را نشان خواهد داد.

 

برای رم در ویندوز نرم افزار خاصی وجود ندارد که بتواند همه مشکلات آنرا تشخیص دهد و باید از یک نرم افزار دیگر کمک بگیرید. یکی از نرم افزار های قوی در این زمینه Memtest است، که می توانید آنرا از اینترنت دانلود کنید.سپس باید آنرا روی یک CD رایت کنید. آنگاه می توانید کامپیوتر خود را ری استارت کنید.

 

تا اسکن آغاز شود اگر اسکن آغاز نشد باید در تنظیمات بایاس مادربرد خود الویت بوت Boot Priority را به CD ROM اختصاص دهید. یا به عبارت دیگر  CD ROM را اولین گزینه برای بوت انتخاب کنید. اگر از ویندوز ویستا استفاده می کنید می توانید از نرم افزار کمکی Ram Scanner  در Administrative Tools در کنترل پانل استفاده کنید. و بدین وسیله از سلامت رم خود اطمینان حاصل نمایید.

 

برای هارد دیسک وارد My Computer  و روی درایو C کلیک سمت راست کنید. Properties را انتخاب کنید. آنگاه در قسمت Tools بدنبال Error Checking بگردید در زیر مجموعه آن روی Check Now کلیک کنید. دفعه بعد که کامپیوتر بوت می شود (بالا می آید) یک اسکن کامل انجام می دهد.

 

آخرین عملیات نرم افزاری که می توانید انجام دهید. به اصطلاح فلش کردن بایاس کردن  است در مواردی خاص بعضی مشکلات سخت افزاری با فلش کردن بایاس رفع می گردد ولی برای اینکار باید به یک نمایندگی یا تعمیرکار مجاز و معتبر که دانش آنرا داشته باشد مراجعه کنید. وگرنه احتمال صدمه دیدن آن زیاد است.اگر هنوز کامپیوتر شما ری استارت می شود باید منبع تغذیه را تعویض نمایید.

 

اگر مشکل حل نشد آنگاه به سراغ مادربورد بروید. منبع تغذیه یکی از ارزان ترین قمت های کامپیوتر است و علت بسیاری از ری استارت های نا خواسته است. در تعویض منبع تغذیه حتماً به توان آن که بر حسب وات است توجه نمایید. توان منبع تغذیه جدیدی که نصب می کنید باید بزرگتر مساوی منبع تغذیه قبلی باشد. مثلاً اگر منبع تغذیه قبلی شما ۳۵۰ وات بوده است می توانید یک منبع تغذیه ۲۵۰ وات یا ۴۰۰ وات یا حتی بزرگتر انتخاب کنید.

استفاده از نوار Charm در ویندوز 8 و 8.1 برای بسیاری از کاربران خوشایند است؛ زیرا دسترسی سریع به بخش جستجو، صفحه شروع، تنظیمات سیستم و... با این نوار امکانپذیر است. البته تعداد زیادی از کاربران نیز وجود دارند که نوار Charm را مایه دردسر می‌دانند، چرا که با هر بار حرکت نشانگر ماوس به بالا یا پایین سمت راست صفحه‌نمایش، این نوار به‌نمایش درمی‌آید.

 

شما جزو کدام دسته هستید؟ اگر جزو دسته اول هستید که فقط می‌توانیم بگوییم از این نوار لذت ببرید اما اگر جزو دسته دوم هستید با ما همراه شوید تا  روش های غیرفعال کردن این قابلیت در ویندوز را بازگو کنیم:

 

روش اول
ـ روی نوار وظیفه ویندوز (Taskbar) کلیک راست کرده و از منوی به‌نمایش درآمده Properties را انتخاب کنید.

 

- به تب Navigation بروید.

 

ـ در بخش Corner navigation با غیرفعال کردن علامت چک‌مارک کنار گزینه When I point to the upper-right corner show the charms، روی OK کلیک کنید.

 

توجه: در این روش گوشه بالا سمت راست غیرفعال می‌شود اما دسترسی به نوار Charm از گوشه پایین سمت راست همچنان فعال است.

 

روش دوم
ـ در صفحه شروع عبارت regedit را تایپ کرده و کلید اینتر را فشار دهید تا ابزار ویرایش رجیستری اجرا شود.

 

ـ مسیر زیر را در رجیستری دنبال کنید:

HKEY_CURRENT_USER»

Software»Microsoft»Windows»CurrentVersion»ImmersiveShell

 

ـ روی ImmersiveShell کلیک راست کرده و پس از انتخاب New روی Key کلیک کنید.

 

ـ عنوان EdgeUI را به کلید جدید اختصاص دهید.

 

ـ روی کلید EdgeUI کلیک راست کرده و پس از انتخاب New روی DWORD (32-bit) Value کلیک کنید.

 

ـ عنوان DisableCharmsHint را نیز به این کلید جدید اختصاص دهید.

 

ـ اکنون روی کلیدی که در مرحله فوق ایجاد شد، دوبار کلیک کرده و مقدار یک را به آن اختصاص داده گزینه OK را انتخاب کنید.

 

ـ در نهایت پس از یک بار راه‌اندازی مجدد رایانه مشاهده خواهید کرد که دسترسی به نوار Charm از گوشه‌های بالا و پایین صفحه غیرفعال شده است.

 

روش سوم
ـ در این روش که ساده‌تر از دیگر روش‌هاست از نرم‌افزار Charms Bar Killer کمک خواهیم گرفت.

 

ـ این نرم‌افزار به محض اجرا در کنار ساعت ویندوز جای خواهد گرفت و دسترسی به نوار Charm را نیز به‌طور خودکار غیرفعال می‌کند. شما می‌توانید با کلیک راست روی آیکون برنامه، از امکانات دیگر همچون غیرفعال کردن دسترسی به گوشه بالا سمت چپ نیز بهره‌مند شوید.

صفحات آبی، مشکلات هنگام بوت و فریز شدن برنامه‌ها از جمله رایج‌ترین مشکلاتی به شمار می‌رود که در سیستم‌عامل ویندوز مشاهده می‌شود و تنها راه خلاصی از آنها نیز راه‌اندازی مجدد رایانه است.

همان‌طور که می‌دانید راه‌اندازی دوباره رایانه در این شرایط نیز مشکلات مربوط به خودش را دارد که برخی آنها عبارت است از: ذخیره نشدن و ناتمام ماندن کارهای در حال انجام و به‌هم ریختگی اطلاعات ذخیره‌شده روی هارد‌دیسک.

 

علاوه بر اینها، مشکل بسیار بزرگ دیگری نیز وجود دارد و آن هم خسته‌کننده بودن استفاده از رایانه در چنین شرایطی است. بسیاری از کاربران با بروز هنگ‌های متوالی در سیستم‌عامل عصبانی شده و کار با رایانه برای آنها بسیار خسته‌کننده می‌شود. تصور برخی‌کاربران بر این است که سیستم‌عامل ویندوز باگ‌های بسیاری دارد و همین باگ‌ها موجب بروز این مشکلات می‌شود، اما نظر کارشناسان این‌طور نیست. به عقیده کارشناسان، ویندوز یک سیستم‌عامل پایدار است و بسیاری از کاربران نیز با ثبات و بدون مشکل به استفاده از آن می‌پردازند.

 

البته یک نرم‌افزار نمی‌تواند صددرصد فاقد هرگونه مشکل یا باگ باشد، اما مهندسان مایکروسافت تا حد زیادی در این امر موفق بوده و سیستم‌عامل ویندوز را فاقد خطا و باگ طراحی کرده‌اند و در صورت بروز مشکلات نیز بسرعت با ارائه اصلاحیه‌ها نسبت به رفع آنها اقدام می‌کنند. در این میان، کاربرانی وجود دارند که مدام با سیستم‌عامل مشکل دارند و بیش از سایر کاربران با خطاهای رایج ویندوزی و هنگ‌های متوالی مواجه می‌شوند. این کاربران باید به این نکته توجه داشته باشند که هنگ کردن جزئی از سیستم‌عامل ویندوز محسوب نمی‌شود و این امر ممکن است به‌دلایل متعددی رخ دهد. برخی از برجسته‌ترین این دلایل عبارت است از:

 

حافظه و بورد اصلی
بسیاری از هنگ‌ها در سیستم‌عامل مخصوصا آنهایی که با یک صفحه آبی همــراه می‌شود و در اصطلاح Blue Screen Of Death نام دارد، به‌دلیل مشکلات ناشی از حافظه رم یا بورد اصلی رایانه رخ می‌دهد. دلیل بروز این خطا نیز فراهم نبودن امکان دسترسی به اطلاعاتی است که ‌باید در حافظه رم ذخیره شود.

 

اگر هم می‌خواهید خودتان اقدام کنید، پیش از هر کاری می‌توانید یک حافظه رم جدید را جایگزین حافظه قبلی کنید! در این شرایط اگر مشکل رفع شد، یعنی رم معیوب بوده است. در صورتی‌که با رم جدید مشکل همچنان باقی بماند، یعنی حافظه رم سالم است و مشکل به بورد اصلی مربوط می‌شود.

 

تنظیمات بایوس
بورد اصلی رایانه‌ها در بیشتر موارد دارای تنظیماتی از طرف کارخانه است که این تنظیمات نیز در بسیاری موارد با سخت‌افزارهای مختلف سازگاری کامل دارد. این تنظیمات می‌تواند به‌دلایل مختلفی توسط تکنیسین‌ها و متخصصان رایانه تغییر کند، اما زمانی که ظرفیت باتری بورد اصلی شما به پایان برسد، تنظیمات بایوس به حالت اولیه برمی‌گردد و این برگشت به حالت اولیه ممکن است با سیستم‌عامل شما سازگار نباشد.

 

در چنین شرایطی ‌باید رایانه را به‌دست یک متخصص بسپارید تا تنظیمات مورد نیاز را دوباره روی رایانه شما اعمال کند. یکی از عمده‌ترین مشکلاتی که در این شرایط برای کاربران به‌وجود می‌آید، به‌هم خوردن اولویت‌های بوت رایانه است. به‌عنوان مثال چنانچه اولویت اول بوت روی حافظه فلش قرار بگیرد و فراموش کنید، حافظه فلش خود را از درگاه یو‌اس‌بی جدا کنید، ممکن است با خطای بوت مواجه شوید و فکر کنید ویندوز رایانه به‌طور کل با مشکل مواجه شده است.

 

سکته قلبی
رجیستری ویندوز همانند قلب ویندوز است و هنگامی که با مشکل مواجه شود، یعنی سیستم‌عامل دچار حمله قلبی شده است! در صورت بروز این شرایط نیز احتمال وقوع هرگونه هنگ یا ناهماهنگی در عملکرد صحیح سیستم‌عامل و حتی عدم بوت صحیح آن وجود دارد. برای رفع مشکلاتی از این قبیل نیز می‌توانید از پزشک‌های رجیستری کمک بگیرید. یکی از این پزشک‌ها نیز نرم‌افزار قدرتمند ccleaner است.

 

راه‌اندازهای اشتباه یا معیوب
درایور یا همان نرم‌افزارهای راه‌انداز، واسطه‌ای میان سخت‌افزار و نرم‌افزار است که به سخت‌افزارها می‌فهماند چه کاری را باید انجام دهد. چنانچه این برنامه‌های راه‌انداز بدرستی عمل نکند، با سخت‌افزارهای مربوط سازگاری نداشته باشد یا فایل‌های آن‌ صدمه دیده باشد، ممکن است موجب هنگ کردن رایانه و حتی نمایش خطای صفحه آبی بشود.


هنگ‌هایی که به‌واسطه این مشکل پدیدار می‌شود اغلب با یک کد خطا همراه بوده و در مواردی نیز به‌طور کاملا واضح نام سخت‌افزار دخیل در بروز مشکل نیز قابل مشاهده است. در صورتی که به‌همین راحتی قادر به تشخیص پیغام خطا یا سخت‌افزار معیوب نباشید نیز می‌توانید پیغام خطا را در گوگل جستجو کرده تا اطلاعات بیشتری راجع به آن کسب کنید.


حذف درایور و نصب مجدد آخرین نسخه از آن می‌تواند راه حل مناسبی برای رهایی از مشکلات مربوط به این بخش باشد.

 

مشکلات هارد‌دیسک
اگر تنظیمات بایوس را بدرستی انجام داده‌اید اما در موارد متعدد، سیستم‌عامل هنگام بوت شدن با مشکل مواجه است و قادر به شناسایی هارد‌دیسک یا درایو بوت نیست، مشکل به هارد‌دیسک رایانه مربوط است.


مشکلات مربوط به هارد‌دیسک در بیشتر موارد هنگامی مشاهده می‌شود که سعی می‌کنید به فایل خاصی روی آن دسترسی پیدا کنید. تست سلامت هارد‌دیسک با استفاده از ابزار Disk Bench براحتی امکان‌پذیر است.

 

سئو و بهینه سازی تارنما فروشگاهی
از آن جایی که سئو و بهینه سازی تارنما های فروشگاهی نیاز به تخصص و تجربه کافی در این گویه می باشد، ما در کمپانی نوپرداز در این مسیر به اتفاق شما خواهیم بود تا نتایج و بازخورد های باره عقیده حاصل گردد.

در گذشته چه بسا کسب رتبه در موتور های جستجو شغل خیلی سختی فقدان اما امروزه و با به وجود آمدن دنیای هوش مصنوعی و وانگهی ساخته شدن الگوریتم های پیشرفته بدست شرکت گوگل، این کار احتیاج به تجربه و تخصص فوقانی دارد. خدمات ما برای سئو و بهینه سازی تارنما فروشگاهی مورد نظر شما دربرگیرنده سئو داخلی و بیگانه می باشد.

تولید درونمایه سئو شده یگانه از مواردی است که در شرکت نوپرداز به آن پرداخته می شود. خدمات آموزشی سئو و بهینه سازی هر نوع فروشگاه میموس وانگهی ما کوشش داریم لغایت با استفاده از یک استراژی سئو مشخص و دقیق همگی خواسته های مورد دربایستن شما مشتریان محترم را برآورده نماییم.

رقابت سایت ها در دنیای سئو
هر روز شاهد افزایش وب سایت های موجود در دنیای اینترنت و در نتیجه افزایش رقبای آنلاین کسب و کار ها در دنیای مجازی هستیم. ولی کدام سوداگری ها در این رقابت پیروز خواهند بود؟

در راستی سئو و بهینه سازی تارنما یک مسیر مناسب برای بازاریابی آنلاین سوداگری شما می باشد که از این طریق مشتریان شما می توانند به راحتی و با یک جستجو در گوگل به سایت و برآیند اینکه محصولات و خدمات شما دسترسی پیدا کنند.

سئو و افزایش بازدید تارنما فروشگاهی

افزایش بازدید از طریق سئو و بهینه سازی سایت فروشگاهی
یکی از مهم ترین مواردی که پس از سئو و بهینه سازی سایت فروشگاهی شما حاصل می شود، افزایش بازدید و جذب کاربران اغلب به سمت تارنما شما خواهد بود. چنانچه سئو سایت شما به چهره اصولی سپریدن شود، به بازبینی زمان و با افزایش درونمایه های با کیفیت سایت شما بازدید کنندگان بیشتری را کسب خواهد کرد.

ما در کناره شما خواهیم بود تا با ارائه خدمات مشاوره چیره دست و همچنین تعیین استراتژی مناسب مسیر رشد وب سایت شما در دنیای وب را فرآهم کنیم. در ضمن کاهش رتبه الکسا سایت شما نیز بعد از انجام این مراحل مشهود خواهد بود.

تداخل سخت‌افزاری
بسیاری از کاربران بر این عقیده‌اند که سیستم‌عامل لپ‌تاپ‌ها نسبت به رایانه‌های رومیزی از پایداری بیشتری برخوردارند. این پایداری بیشتر به سیستم‌عامل نصب شده روی لپ‌تاپ ارتباط ندارد بلکه مهم‌ترین دلیل آن، سازگاری کامل قطعات سخت‌افزاری به‌کار رفته در لپ‌تاپ با یکدیگر است. به‌عبارت دیگر، ممکن است شما هنگام تهیه رایانه رومیزی خود باتوجه به سلیقه و بودجه‌ای که در اختیار داشته‌اید قطعات مختلفی را تهیه کرده باشید. در مواردی مشاهده شده این قطعات با یکدیگر سازگاری کاملی نداشته و موجب فریز شدن سیستم‌عامل و نمایش خطای صفحه آبی شده ‌است.

 

این ناسازگاری در اغلب موارد با مراجعه به بخش Device Manager به‌صورت یک علامت خطر زرد رنگ قابل مشاهده است.
نرم‌افزارهای راه‌انداز، معیوب بودن سخت‌افزار، تنظیمات اشتباه در بایوس و برخی دلایل دیگر از جمله عوامل تاثیرگذار در بروز این خطاست.

 

راه‌اندازی رایانه, ترفندهای ویندوز, تنظیمات بایوس

 

ویروس
گاهی اوقات رایانه‌ها ویروسی می‌شود و از نظر کاربرانی که به امنیت خود توجهی ندارند این ویروس‌ها هیچ مشکلی را ایجاد نمی‌کند. اما بسیاری از مشکلات ناشی از وجود همین ویروس‌ها و آلوده شدن رایانه به آنهاست. ویروس‌ها ممکن است پردازشگر مرکزی را اشغال و درایورها را حذف کنند، فایل‌های سیستمی ویندوز را پاک کرده یا تنظیمات مدیریتی در سیستم‌عامل را تغییر دهند. این تغییرات می‌تواند دلایل بسیار روشنی برای هنگ کردن، فریز شدن یا حتی قفل کردن برنامه‌های شما باشد.

منبع تغذیه
اگر سخت‌افزارهای رایانه شما از سازگاری کاملی با یکدیگر برخورداراست، تنظیمات بایوس را بدرستی انجام داده‌اید، از سلامت هارد‌دیسک، بورد اصلی و حافظه رم هم مطمئن هستید اما باز هم رایانه شما در بازه‌های زمانی متفاوت دچار هنگ یا راه‌اندازی مجدد می‌شود، پیشنهاد می‌کنیم منبع تغذیه را بررسی کنید. منبع تغذیه یا همان پاور رایانه می‌تواند در صورت نیم‌سوزشدن، کاهش توان برق‌رسانی و… این مشکلات را برای رایانه شما به‌همراه داشته باشد. گاهی اوقات افت ولتاژ و وجود نوسان زیاد در برق ساختمان نیز می‌تواند دلیل بروز این‌گونه مشکلات باشد.

 

نرم‌افزار‌های دردسرساز
به‌طورکلی، نرم‌افزارها نمی‌توانند موجب هنگ کردن سیستم‌عامل بشوند. اما گاهی اوقات بروز مشکلات در یک نرم‌افزار یا وجود باگ‌های فراوان در آن می‌تواند عملکرد سیستم‌عامل را با مشکل مواجه سازد. این مشکلات اغلب زمانی به‌وجود می‌آید که نرم‌افزار مورد نظر اجرا شود. پس چنانچه هنگام اجرای یک نرم‌افزار رایانه شما هنگ کرد یا برنامه مربوط به حالت فریز درآمد، پیشنهاد می‌کنیم آن نرم‌افزار را از روی سیستم‌عامل حذف کنید. برخی نرم‌افزارها نیز دارای قابلیت اجرای خودکار هنگام بوت سیستم‌عامل بوده و ممکن است در لـحظه بوت شدن سیستم‌عامل، مشکلاتی را به‌وجود بیاورد.

 

گرما
قطعات رایانه‌ای به گرما حساس‌بوده و افزایش دما در محفظه قرارگیری این قطعات ممکن است به آنها آسیب برساند. در بسیاری از موارد این قطعات به‌صورت خودکار در صورت افزایش حرارت، از کار افتاده و با این کار مانع از معیوب شدن قطعه مربوط می‌شود ؛ اما این قطع فعالیت به‌صورت هنگ کردن سیستم‌عامل یا راه‌اندازی مجدد آن مشاهده می‌شود. در مواردی نیز خطای به‌وجود آمده با بوق‌ یا بوق‌های هشدار متوالی اعلام می‌شود. برای آشنایی بیشتر با انواع بوق‌های هشدار و خطاهای مربوط به هریک از آنها می‌توانید به راهنمای بورد اصلی مراجعه کنید.
منبع:systemamelkhansar.persianblog.ir

 





:: بازدید از این مطلب : 166
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : پنج شنبه 16 اسفند 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: